Az abortusztról hallgat...
Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
"Nem kell ezekről vég nélkül beszélni..." Ezt mondja az abortuszról és a melegek együttéléséről...
http://www.katolikus-honlap.hu/1302/int-kom.htm
http://www.katolikus-honlap.hu/1302/bergint.htm
abortusz és
Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Hát ez érdekes!
Csak azt nem értem, hogyan hogy senkinek semmi hozzáfűznivalója nincsen a benne foglaltakkal kapcsolatosan?
Ugye nem azért, mert nem közvetlenül megnyitható a link, hanem úgy kellene bemásolni a címet a webcímsorba?
Vagyis: kijelölés, másolás, kurzor a webcímek sorba és beillesztés...
csak tiszta forrásból
Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Én ürólök neki, hogy ha nem kommentálja senki, főleg a ferenc pápának tulajdonított, újságírók által leírt szavakat.
Ferenc pápa esetében azt tartom a legjobbnak, ha csak a biztos forrásból merítünk, ahol a saját szavait idézik - például a prédikációi, levelei vagy a most megjelent enciklika. Ezek az elsődleges anyagok. A többiről már eddig is túl gyakran derült ki, hogy nem arról és nem úgy szólnak, mint ahogy az újságírók, örömmel félremagyarázva, idézték...
Megértéseteket kérve, szeretettel: Gyula
A rossz lelkiismeret
Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Egy újabb rendkívül találó gondolat a mai Michael Voris jegyzetből: vajon mi vezérelheti azokat, akik a pápa megnyilvánulásai mögé bújva felhatalmazva érzik magukat, hogy az Egyház által elítélt bűnöket legitimizálni próbáljanak?
Válasz: a rossz, bűnökben megátalkodott lelkiismeret! Ez addig mérgezi a lelket, amíg lassan Isten ellen lázítja és a személyiséget átformálva másokat is meg kíván fertőzni, hogy minél többeket vezessen a kárhozatba.
Egyenes beszéd, mintha a legnagyobb egyházi írók és hitszónokokat hallgatná az ember.
http://www.youtube.com/watch?v=U5DCmdofTMg
Napi életátadó ima
Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Hálásan köszönöm ezt az imádságot, melyet ki-ki saját életállapota és szíve szerint egészen konkrét, őszinte személyes imává is alakíthat önmagáért, szeretteiért és ellenségeiért naponta.
pályaív
Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Amikor elindultam a egyházunktól adott útra, egy világias házasság volt mögöttem és a jelenlegi, Istentől áldott házasságban éltem,amikor új, lett katolikus testvéreim kicsit megszóltak. Mi az, hogy a második házasságomat élem és mégis szentségi házasság?
Alakítsuk át ezt a megszólást, közismert magyar szóval konvertáljuk a papi szolgálatból házasságba és az után papi szolgálatba térő férfi testvérünk esetére és csak a helyes döntés megtalálása érdekében.
Választhatok-e újabb házastársat, papságot, esetleg nőtlenséget egy Isten előtt vállalt fogadalmamból kiválva?
Ezt azért írom, hogy a kételkedők és a lojálisak is megfogalmazzák az Istentől áldott lélek ajánlatát.
Én a Görög Katolikus Egyház gyakorlatát szívesen szemlélem, mégis, katolikus lévén nem kívánkozok papi szentségre jutni.
pályakörök
Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Tulajdonképpen lehet a 2., 3., elméletileg x.-edik házasság szentségi, ha az előző(ek)! polgári házasság voltak! Az Egyház szemében, ill. szabályai szerint az olyan, mintha nem is létezett volna. Persze mégsem ilyen egyszerű a dolog, mert egyénileg, érzelmileg, főleg ha gyermek is származott belőle, korántsem válik "meg nem történt"-té. A templomi testvérek lehet, h. nem értették 'mi az, hogy a második házasságodat éled és mégis szentségi házasság?', de ez lehetséges. Tudok-tudunk is példákat rá, hogy nem az első házassága volt valakinek szentségi. Ennek több oka lehet, a fő ok, ha a polgárilag elvált házastársnak az első házassága egyházi volt, és még él az a házastárs, és nem lett egyházilag érvénytelenítve, ami egy hosszadalmas és kétséges kimenetelű folyamat.
Másik, hogy pl. az egyik fél - noha nagyon szeretné - , azért "kénytelen beérni" a polgári házasságkötéssel, mert párjának, az előbbiek okán nem lehet 2.! szentségi h. kötése. Ha ők széjjelválnak, akkor nincsen akadálya, h. a következő házassága Isten színe előtti legyen...Én személyesen ebben a cipőben jártam,
amikor sok-sok éves polg. házasság, két gyerek, és sok-sok éves gyónási-áldozási tilalom után véglegességé vált a különélésünk, akkor még egy hónap "türelmi idő" után adott csak időpontot a plébánosunk az életgyónásra! Mivel nem "babaruházásról" volt szó...
Ez időben pár hónappal még a birósági válás kimondását is megelőzte-megelőzhette.
Oltár elé aztán még sok évvel azután álltam...
Az atya története, akiről írtam, egyházi előljárói tudomásával, és a szükséges procedúrák után zajlott. A maga nemében eléggé rendhagyó, valószínűleg.
Menj ki a Szent Anna kapun.
Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Kedves pap testvérem, készített egy ajtót, amelyet nem zárt be, gondolván, hogy az a Szent Kapu legyen. Kis idő és bejárták a kápolnát nem keresztény szellemiségű emberek, és még egy kis idő és be kellett zárni a külön bejárót, mert a idegenek nem kímélték a kis házat.
Én azt mondom, könnyű utasítani az engedelmes keresztényt, és a sunyi és ártó szándékú emberek úgy járják át a várost, mint Napfényes Budapesten a Blaha Lujza téri aluljárót a hontalanok.
A várható eredmény, hogy a keresztények néznek bután és a többiek nem engedelmeskednek.
Ezért én kevesellem a Szentatya tanítását. Erősebb szelet szeretnék, hasonlót, mint Győrben volt II. János Pál látogatásakor.
Motiváció
Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Okot adhat a reményre, hogy bár a 2011-es népszámláláskor az önmagukat római katolikusnak vallók aránya az össznépességhez képest 37,15% (forrás: ksh.hu), de a felmérés nem mutatja azt, hogy ezen belül mennyi az ortodox (vagyis a tanításokat ismerő és azokhoz ragaszkodó) illetve a heterodox (vallását nem gyakorló és/vagy nem is ismerő, ,,langyos") hívő. Ehhez részletesebb vallásszociológiai felmérések kellenének.
Az amerikai katolikus egyházról részletes vallásszociológiai adatok állnak rendelkezésre (amit a Barna Group nevű erre szakosodott intézmény évenkénti közvéleménykutatásai gondosan mérnek), a helyzet eléggé lesújtó a miselátogatás, a vallásgyakorlatok megélése és a vallási ismeretek (katekizáltság) illetve heterodox (az Egyház tanításával ellentétes) tanok és gyakorlatok területén.
A legtöbben már az Oltáriszentségben való valóságos Jelenlétben, a szentségekben, sőt, a pokol és az ördög létezésében (és abban, hogy a többség bizony oda jut) sem hisz.
Magyarországon az amerikainál valamennyire jobb lehet a helyzet, de csak kicsivel, tehát itt is szükség van a hívek alapvető katekizálására illetve motiválására, hogy egyáltalán ismerkedjenek meg hitükkel (annak esetlegesen rázósabb oldalaival is).
A kenőcsös-kenetes mosolyegyházi ál-jóindulatú ,,jajmármegintezapoklozás" típusú reakcióra az a válasz, hogy akkor most nézzünk bele a Szentírásba, majd a Katekizmusba, végül a lelkiismeretünkbe, mennyire vannak ezek összhangban.
Fatima
Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Röviden: kezdem úgy érezni (egyre többekkel együtt), hogy a jelenlegi állapot megértéséhez a kulcs a fatimai jelenések ügye.
Pontosabban, az emberiség akkor és csakis akkor számíthat békére, ha a Szűzanya által ott kért feltételeket teljesíti. Ezek a megtérés, bűnbánat, imádság és a kért ájtatosságok gyakorlása, továbbá a pápa és püspökök részéről Oroszország felajánlása a Szűzanya Szeplőtelen Szívének, valamint a 3. titok teljes szövegének nyilvánosságra hozatala.
Mivel az utóbbi két feltétel nem teljesült 1960-ban, 1961-ben a Szűzanya megjelent Garabandálban és megerősítette kérését és a feltételeket, egyúttal kilátásba helyezte a Nagyfigyelmeztetést. Az 1973-as akitai jelenésekben a 3. titok teljes szövegének egyes részletei nagyjából elhangzottak. A további jelenések (Stefano Gobbi - MPM, Medjugorje, Vassula, a vitatott MDM-üzenetek, ...) ennek csak aktualizált verziói (ugyanígy La Salette, Lourdes a fatimai jelenések előképei), de a lényeg Fatimában hangzott el!
Reményre van okunk, de csak akkor, ha a Szentatya 1. a püspökökkel együtt 2. felajánlja Oroszországot (nem a világot hanem kifejezetten Oroszországot!). A 2011-es Fatima-konferencia központi témája ez volt.
Misszió
Kategória: hsz
Megjelent: 2013. november 09. szombat
Ebben az írásban minden megtalálható, aminek semmi köze a cigány misszióhoz. Semmi köze. Ezt azok miatt írom, akik sokat tesznek értük csendben, kitartással, odaadással, de nem kampánnyal vagy lázítással.
Aki hallott Kalkuttai Boldog Teréz anyáról, az azt is tudja, hogy Indiában hozta létre a Szeretet misszionáriusai rendet. Ott is van szegény ember, de soha nem lehetett hallani vagy olvasni, hogy a felelősök irányába bármilyen elmarasztaló kijelentés elhagyta volna Teréz anya száját. Épp ellenkezőleg, amikor provokálták, akkor azt mondta, hogy a kormány megteszi amit tud. És ők is megteszik amit tudnak, nem a kormánynak, hanem Jézusnak. Azt mondták, hogy abban a megtiszteltetésben van részük, hogy érinthetik Krisztust a szegényekben.
Hasonlóképpen a perui misszió, a Harmadik Világ Szegényeinek Szolgái az élő JÉZUS jelenléte kíván lenni a szegények közt. Egy misszionárius család tapasztalta meg, hogy "egyetlen dolog, ami valóságosan jobbá teszi az ember életét az Evangélium, mert képes mélységiben átalakítani a bensőt, képes felébreszteni a reményt azokban, akik szegénységben élnek és erővel eltölteni azokat, akiknek hatalmában áll tenni azért, hogy száműzzék a társadalomból az igazságtalanságot."
Szükségesnek gondoltam a szociális munka és a misszió közti különbséget -- már ami szerintem létezik -- megírni, miközben mindkettő nagyon fontos.
pax
sz.f.m.