Nyílt levél egy emberségesebb menekültpolitika reményében
"Tisztelt Keresztény Egyházi Elöljárók!
Alulírottak, keresztény hívőként növekvő aggodalommal figyeljük a hazánkban fokozódó idegenellenes közhangulatot és azokat a törvényi változásokat, melyek a háborúk és a nélkülözés miatt otthonukat elhagyni kényszerülő, Magyarországra érkező külföldi állampolgárok helyzetének reménytelenségét egyre súlyosabbá teszik.
A március 28-án érvénybe lépett törvény szerint minden menedékkérőt a szerb-magyar határon felállított konténer-táborba, ú.n. “tranzitzónába” zárnak, azokat is, akik már szabadon mozoghattak és élhettek Magyarország területén. A törvénymódosítás az “illegális határátlépők” kitoloncolását hivatalosan is kiterjesztette Magyarország egész területére.
A tranzitzóna zárt, így nem követhető nyomon, mi történik pontosan a falai mögött. Aggodalomra ad okot, hogy a hatóságok hónapok óta tömegesen toloncolnak vissza embereket Szerbiába, és az eljárás során – számos tanúvallomás szerint – rendszeressé váltak a hatalmi túlkapások: a menekülő embereket megverik, kutyákat engednek rájuk, megfosztják őket meleg ruháiktól, a hosszú út után megmaradt pénzüktől és összetörik mobiltelefonjaikat.
Az ideérkezőket Magyarország potenciális muszlim terroristaként kezeli, miközben legtöbben éppen az iszlám szélsőséges szervezetek erőszakos cselekményei elől menekülnek.
Hazánkat védjük, miközben az előítéletekből, a média torzított híreiből táplálkozó félelem és az idegengyűlölet alapjaiban pusztítja társadalmunk szolidaritási tartalékait. Kérdéses, hogy ha nem tiszteljük a sok esetben traumák sorozatát elszenvedett, pszichésen és fizikailag romokban lévő menekülők emberi méltóságát, akkor hogyan tudunk együttérzéssel fordulni a mélyszegénységben vagy fogyatékkal élő honfitársaink felé.
Hitünket védjük, miközben számtalanszor éppen keresztény hitük miatt menekülőket utasítunk el és alázunk meg.
Egyházunkat védjük, miközben hallgatásunkkal rombolunk: szemet hunyunk a kegyetlenség fölött és a Gondviselésbe vetett hit és az irgalmasság gyakorlása helyett hagyjuk, hogy a félelem irányítsa cselekedeteinket.
Tisztában vagyunk azzal, hogy ma Magyarországon a menekültválság a napi politika legfontosabb témájává vált és a történelmi egyházak vezetői eddig – arra hivatkozva, hogy nem szeretnének napi politikai csatározásokba belefolyni – csak néhány alkalommal nyilvánították ki álláspontjukat. A hallgatás azonban a törvénytelenségek, az emberi jogok megsértése és az erőszak legitimálójává tette Krisztus egyházát. Mindannyiunk vágya, hogy az egyházi előljárók nyilatkozataikban és cselekedeteikben a kiengesztelődés és a béke szolgálatára vezessék közösségeinket.
A fentiek alapján kérjük Önöket, szólaljanak fel nyilvánosan annak érdekében, hogy hazánkban a menekültügyi eljárások emberségesen folyjanak, a bebörtönzéseknek (konténerekben történő elhelyezéseknek) véget vessenek, a segítők és a sajtó képviselői az emberséges bánásmód és alapvető segítségnyújtás biztosítása érdekében bejuthassanak a határmenti területekre, és a menedékjogot kérők megkapják a szükséges orvosi és jogi segítséget.
Kérjük, hogy az egyház ne az államot, hanem híveit szolgálja: Krisztus tanítását képviselje. Húsvét közeledtével egyházaink tekintsék különösen is feladatuknak a szenvedő emberekért való kiállást, tekintet nélkül azok származására, vallási hovatartozására. E kiállás cselekedetekben, intézkedésekben történő megnyilvánulása mellett töltse be templomainkat az imádság a menekültekért, üldözöttekért, szegényekért: minden rászoruló embertársunkért.
Válaszukban bízva: Csapody Barbara"
"Kedves Barátaink!
Az alábbi levelet Virágvasárnap szeretnénk a sajtóban megjelentetni és az addigra összegyűlt (látható) aláírásokkal együtt eljuttatni hazánk keresztény egyházi elöljáróihoz. Köszönjük, ha Te is aláírod!
Horányi Bori, Csapody Barbara, Hardi Orsi"
A levelet itt lehet aláírni: https://www.peticiok.com/egy_embersegesebb_menekultpolitika_remenyeben
Hozzászólások
„Aki nem a katolikus keresztény hitet választja, az elvész, mint a ti hamis prófétátok, Mohamed.”
Szt. Mavimenus Péter (meghalt a VIII. században), vértanú Gázából. Válasza a Martyriologum Romanumban található, amikor muzulmánok egy csoportja kérte, hogy térjen át az iszlámra.
„Ott van még a babona az Ismáelitáktól amely a mai napig uralkodik, és tartja az embereket tévedésben, az Antikrisztus előfutáraként.. .. Attól kezdve hamis próféta van jelen Mohamed néven, aki megjelent közöttük. Ez az ember, miután véletlenül belebotlott az Ó- és Újszövetségbe, és hasonlóképpen, miután beszélgetett egy ariánus szerzetessel, kidolgozta saját eretnekségét. Aztán, miután befurakodott az emberek kegyeibe látszólagos jámborságot mutatva, kiadott egy bizonyos könyvet, amit úgy küldtek le neki a mennyből. Egy nevetséges összeállítást adott ebben a könyvben és azt adta oda nekik, mint egy tisztelni való tárgyat.”
Damaszkuszi Szent János (meghalt 749-ben), a Szíriai Arab katolikus szerzetes és tudós. Az idézet az eretnekekről szóló könyvének Az ismáeliták eretneksége c. fejezetéből származik (The Father of The Church. Vol. 37. Fordítás: Amerikai Katolikus Egyetem. CUA Press, 1958 153-160. old)
„Valljuk, hogy Krisztus az igaz Isten, és a ti prófétátok az Antikrisztus és más profán tanítások előfutára.”
Szt. Habenitus, Jeremiás, Péter, Sabinian, Walabonsus és Wistremundus (meghaltak 851-ben), cordobai vértanúk. Erről számol be a Memoriale Sanctorumban feltüntetett válasz a spanyol Omajjád kalifa 'Abd Ar-Rahman II szolgáinak, akik az iszlámra való áttérésüket kívánták, ellenkező esetben halálbüntetést helyezve kilátásba.
„Minden kultuszt, ami tagadja Krisztus istenségét, nem vallja azt, hogy létezik a Szentháromság, cáfolja a keresztséget, rágalmazza a keresztényeket, és eltér a papságtól, átkozottnak tekintjük.”
Szt. Aurelius, Felix, George Liliosa és Natalia (meghaltak 852-ben), cordobai mártírok. A Memoriale Sanctorumban feltüntetett válasz a spanyol Omajjád kalifa 'Abd Ar-Rahman II szolgáinak, akik az iszlámra való áttérésüket kívánták, ellenkező esetben halálbüntetést helyezve kilátásba.
„Mohamed úgy csábította magához az embereket, hogy a hús érzéki vágya által ösztönzött testi örömöket ígért nekik. A tanítása, amely összhangban van az ígéreteivel, szintén szabad utat enged a testi örömöknek. Nincs semmi meglepő, hogy mindebben a test szerint élő emberek engedelmeskedte k neki. Tanítása igazának bizonyítására csak olyan érveket hozott fel, amelyeket természetes képességekkel bárki fel tudott fogni szerény bölcsességgel is. Valójában azokat az igazságokat, amelyeket tanított, sok mesével és a legnagyobb hazugságokkal keverte.
[Mohamed] nem mutatott semmiféle természetfelett i jelet, amely pedig az egyedüli bizonyítéka az isteni eredetnek; egyedül egy olyan látható tett, amely csakis isteni eredetű lehet, tehet tanúságot az igazság láthatatlanul ihletett tanítója mellett. Mohamed, éppen ellenkezőleg, azt mondta, hogy őt a saját karjainak ereje küldte - ez olyan jel, amely a rablóknak és zsarnokoknak is sajátja. Sőt, mi több, az emberi és isteni dolgokban jártas, tanult emberek sohasem voltak a követői már a kezdetektől fogva sem.
Azok, akik hittek benne, durva, sivatagi vándorok voltak, teljesen tudatlanok bármiféle isteni tanítás tekintetében, akiknek a számát Mohamed a karja erejével, vagyis erőszakkal növelte. Előző próféták sem tanúskodtak isteni küldetése mellett. Ellenkezőleg, az Ó és az Újtestamentum csaknem valamennyi tanítását kiforgatta, amit mindenki láthat, aki tanulmányozza a törvényeit. Ezért volt az a ravasz döntése, hogy megtiltotta követőinek az Ó és az Újszövetség olvasását, nehogy azok fényt derítsenek tanításainak hamisságára. Így világos, hogy azok, akik hisznek szavainak, ostobán hisznek.”
Aquinói Szent Tamás (meghalt 1274-ben), teológus és egyháztanító. Summa contra Gentiles, Book 1, Chapter 6, in fine (§ 4) (Forrás)
„Még ha az összes dolog, amit törvényei rejtenek, mesék voltak filozófiailag és hibák teológiailag még azok számára is, akik nem rendelkeznek az értelem fényével, a nagyon modoros (iszlám) tanítás az ördögi állatiasság iskolájából származik. (Mohamed) nem bizonyította az új szektát semmilyen motívummal, sem természetfelett i csodákkal vagy természetes okokkal, hanem kizárólag fegyverekkel, fikcióval, hazugsággal és nemi engedélyekkel. Ez továbbra is szentségtörő, istenkáromló, ördögi kultusz, az ördög innovációja, és a közvetlen út a pokol tüzéhez. Nem is érdemes vallásnak hívni.”
Szent Juan de Ribera (meghalt 1611-ben) Valencia érseke, spanyol muszlimok misszionáriusa, a muzulmánok kiutasításának szervezője Spanyolországbó l (1609). Idézve több helyen az alábbi művéből: Catechismo para la Instrucción de los Nuevos Convertidos de los Moros.
„A mohamedán paradicsom csak az állatoknak megfelelő; a mocskos érzéki élvezet minden, amire a hívő számíthat. „
Liguori Szent Alfonz (meghalt 1787-ben). Idézve könyvéből: Eretnekek története és cáfolata.
Nyilvánvaló ezekből a kijelentésekből , hogy nagyon más képet mutatnak az iszlámról, mint amit hallottunk a Vatikántól az elmúlt években. A közelmúltban az alvó iszlám miatt sokan ebből a nemzedékből azt hitték, amit Ferenc pápa csinál: csak a muszlim szélsőségesek azok, akik veszélyt jelentenek, és hogy maga a vallás maga többé-kevésbé dicséretes.
A legtöbb szent tapasztalata egész egyháztörténet során azonban az ellenkezőjét tanította meg nekik - nevezetesen az iszlám és gyakorlata ellentétes a katolikus hittel és azok hívőivel.
Hilaire Belloc, a XX. századi nagy katolikus történész és költő figyelmeztetett 1929-ben, hogy az iszlám visszatér a világ színpadára:
„Szinte biztosan számolnunk kell az iszlámmal a közeljövőben. Talán, ha elveszítjük hitünket, akkor ez felemelkedik. Mert a névlegesen keresztények leigázása az iszlám kultúra által már bekövetkezett, annak a kultúrának a politikai hódítói két nyugtalanító jellemzőt vettek észre. Az első az volt, hogy annak lelki alapjai megingathatatla nnak bizonyultak, a második, hogy az elfoglalt terület nem csökken, hanem éppen ellenkezőleg, lassan növekszik.
[...]
Saját ifjúságom idején az iszlám bomlasztó ereje (mert akkor még bomlott) a Közel-Keleten erős fenyegetés volt az európai békére. Azok az idős embereknek, akikről beszélek, a nagyszüleik idejében az iszlám még képes volt arra, hogy veszélyeztesse a Nyugatot. A törökök megostromolták Bécset és majdnem elfoglalták, kevesebb, mint egy évszázaddal az amerikai Függetlenségi Nyilatkozat előtt. Az iszlám akkor felsőbbrendű volt, különösen a katonai területen. Nincs ok arra, hogy a jelenlegi alsóbbrendűségn ek a mechanikai szerkezetekben, katonai vagy polgári téren, folytatódnia kell a végtelenségig. Még az anyagi hatalom kis növekedése is nehézzé tenné az iszlám további ellenőrzését egy idegen kultúra által. Egy kicsivel több, és nem lesz többé az, ami korunk biztosra tudott venni, az iszlámnak lesz fizikai uralma a szétszakadt kereszténység fölött."
Katolikusként sokkal jobban meg kell értenünk ezt a helyzetet, mint ahogy ezt jelenleg tesszük. Amikor jönnek az eltérések arról, hogy mit mondtak egykor az egyház szentjei az iszlámról, és mit mondanak most erről, szükségünk van a kör négyszögesítésé re. Ahogy az iszlám erőszak végigsöpör a Közel-Keleten, és nő a muszlim lakosság aránya sok korábban keresztény nemzetben, a muzulmánok evangélizálása során egyre nagyobb szükségünk lesz arra, hogy a minket körülvevő valóságról helyes és tiszta képet kapjunk.
Ahogy a keresztények Irakban és Szíriában a saját életüket kockára téve megtanulják, talán ez lehet az egyetlen módja megtanulni, hogyan éljük túl őket.
Eredetileg publikálva 2014. augusztus 12-én
Forrás angol nyelven
Nagyon remélem, hogy az Európába özönlő keveréknéppel való közvetlen tapasztalatok segítenek a helyes álláspont kialakításában is.
Én nem az általános terrorveszéllye l foglalkoznék, mert az a rendőrség, katonaság és a nemzet biztonságát védő szervek közvetlen feladata.
Kell, hogy eredeti hivatásuknak megfeleljenek és ne elégedjenek meg az elbirtokolt ingatlanok kilakoltatásaiv al és az utcai drogárusok megfigyelésével.
Sokkal közelebbi problémának és feladatnak érzem a közintézményein k működésének szabadságát. Óvodák, böcsődék, általános és középiskolák, egészségügyi intézmények nehezen bánnak a meglévő problémákkal is. Hogy lehetne a fentebb is említett akadályokat elfogadni?
Szeretném, ha e párbeszéd eredményt hozna, és mind azok, akik az idegenek befogadását kérték, változtatnának álláspontjukon, megelégednének saját eszközeik felett való rendelkezésükke l.
S félek, nem kell-e egyszer nekünk is menekülnünk, mindegy miért, s akkor bennünket vajon befogadnak-e máshol? Hogyan bánnak majd velünk? Azért bízom benne, hogy Jézus megvédelmez bennünket, s szeretnék megmaradni az Ő szeretetében, hű szolgájának lenni minden körülmények között, hogy soha ne kelljen csalódnia bennem. Mivel nagyhét van, szeretném a nagyhét hangulatát becsempészni a hozzászólások közé néhány sorral.
Az úton
Volt egy álmom, egyszer rég
Fogtam Jézus kezét
Lángolt a szívem, túlcsordult
Ilyen nagy szeretet sohasem volt.
Legyen így örökké, kértem,
De az álmoknak egyszer vége.
Ébren már, mentem tovább az úton
Göröngyös volt, s én csak töprengtem folyton.
Miért Uram ez a sok buktató?
Mire mész vele, ha elbukom?
A jót akarom, a simát, az egyenest
Hogy megőrizhessem tiszta lelkemet.
Hogyan Uram? Nézd, botladozom
Most már csak azt érzem, távolodom.
Fogd meg a kezem újra, mint régen
Mert teljesen elepedek érted!
S bevillan valami a múltból
Abból a hajdani álomból.
Jézus kezét akkor ketten fogtuk.
Én és egy sebesült…
Én balról, ő jobbról, mint a két lator.
Ó Uram! Hisz én is az vagyok!
Megmártózva sárban és mocsokban
Ezer sebből vérezve, összeomolva.
S Te mégis, tartottál, nagy-nagy szeretettel
Segítettél annak, ki már senkinek sem kellett!
Jézusom, ne hagyj el! Szeress nagyon, kérlek!
Mert nélküled számomra a világnak már vége.
Add, hogy megmaradjunk!
Hiszen Te is ezer sebből vérzel
Miattunk…Értünk…
S ha elbukunk, ki vigasztal téged?
Ki borul lándzsával átdöfött kebledre?
Hogy a szeretetárból vigasztalást nyerjen?
Ó, Uram, oly nagyon szeretlek Téged!
Kell, hogy éljünk, kell, hogy megmaradjunk
Hogy szeretetedre mi is válaszoljunk
S jöjjön el végre az a jobb kor
Mely után milliók sóhajtottak ezredévek során.
S várjuk a Messiást
Ki megjött, de zárt kapukat talált.
Nyisd ki szívemet, Jézusom, s gyúrd át teljesen
Hogy megválthass Engemet egészen
S kérlek, adj jó embereket mellém
Hogy kéz a kézben mehessünk feléd
Egymást segítve, felemelve
Úgy, ahogy Te tetted – s teszed…
Hitben, Reményben és Igaz Szeretetben.
Nem tartom helyesnek keresztény irányból úgy megítélni másokat, akár Krisztusban testvéreket saját köreinkből, akár pálcát törve felettük, hogy nem rendelkezünk ismeretekkel adott irányokba, hogy oda saját magunk helyettesítünk be saját vélekedéseket, ezek által megítélve őket. Nem tartom helyesnek személyüket megbélyegezni, lejáratásukra törekedni, csak azért mert más véleményt fogalmaznak meg, mint magunk, amit hallani szeretnénk. Helyesnek tartom viszont Krisztus eszközeit, módszereit alkalmazni, lelkületének és szándékainak követését, amelyek gyakran köszönőviszonyb an nincsenek azzal, amit a világ felmutat alternatívaként , ahol az előbbiek biztosan nem mérgeznek, nem visznek tévútra.
Beszélgetés a fenti levél egyik szerzőjével:
https://www.youtube.com/watch?v=Zx_yTpM2aPs
Azt gondolom, hogy nem gondolkozhatunk sablonosan, nem általánosíthatu nk, szélsőségeket nem képviselhetünk. Igen, a migrációt, menekült kérdésköröket kezelni kell, közösen, összefogva, több párhuzamos szálon. Globális problémákról beszélünk, ahol több irányba a szükséges lépések túlmutatnak Magyarország és Európa lehetőségein is, határainkon túl kell meghatározó lépéseket tenni. A migráció probléma, amely kockázatokat is képez, amelyekkel számolni kell és adott lépéseket meg kell tenni, a világnak, a földrésznek és országainknak is, de közben azt is látni kell, hogy az érkezők is emberek, közöttük sokan rászorulók, akiket nem moshatunk össze másokkal. Nem mindegy, hogy kit látunk és láttatunk bennünk és milyen a magunk hozzáállása irányukba, lehetnénk és lehetünk még magunk is a helyükbe.
Ami meghatározó, ami lényeges, a keresztény viszonyulása a problémakörhöz: a migrációt kezelni kell, az itt élők érdekeit képviselni kell, a rászorulókat pedig segíteni, aminek több módja van, ahol mindenki, más-más szinteken, adottságok között másként segíthet, mindenki a lehetőségei függvényében, adott esetben imával - a keresztény viszonyulása meghatározó, azt pedig a nyitott szívnek kell, hogy jellemezze (lásd Ferenc pápa gondolatait lengyel püspökök irányába a témában).
A körzeti orvosi rendelők nem tudják már kezelni a kialakult vészhelyzetet, ezért mindenkit a kórházakba küldenek.
Sok muszlim elutasítja, hogy őket orvosnők kezeljék és mi sem vagyunk hajlandók azok közé az állatok közé menni, különösen azokhoz, akik Afrikából jöttek.
A migránsok és az orvosi személyzet között a kapcsolat a rosszból a még rosszabbra fordult.
A múlt hét óta, azokat a migránsokat, akik kórházba mennek, a K-9-es rendőrségi egység tagjai kell, hogy kísérjék.
Sok bevándorló AIDS-es, szifiliszes, TBC-s és sok egyéb egzotikus betegsége van, úgyhogy mi, itt Európában, nem is tudjuk, hogyan kell kezelni őket. Ha egy receptet kapnak a gyógyszertárban , és megtudják, hogy azért készpénzben kell fizetni, a hihetetlen dühkitöréseket kapnak, különösen, ha a gyerekek gyógyszeréről van szó.
Ők otthagyják a gyermekeket a gyógyszertári személyzetnek ezekkel a szavakkal:
“Úgy, gyógyítsátok őket ti magatok!”
Így tehát, a rendőrség nem csak a klinikákat és kórházakat, hanem a nagy gyógyszertáraka t is őrzi.
Nyíltan azt kérdezzük: hol vannak azok, akik a TV kamerák előtt és a pályaudvarokon plakátokkal üdvözölték a bevándorlókat?
Igen, a határokat már lezárták, de már itt vannak milliók és mi biztos, hogy nem tudunk tőlük megszabadulni.
Eddig a munkanélküliek száma Németországban 2,2 millió volt. Most lesz legalább 3,5 millió.
A legtöbb bevándorló egyáltalán nem foglalkoztathat ó. Ezek a legalapvetőbb oktatásban sem részesültek.
S mi több, a nők általában egyáltalán nem dolgoznak. Úgy saccolom, hogy minden tizedik nő közülük terhes. Több százezer közülük magával hozta a csecsemőjét és 6 éven aluli kisgyerekét, akik lesoványodottak , elhanyagoltak.
Ha ez így folytatódik, és a németek újra megnyitják határaikat, hazamegyek a Cseh Köztársaságba. Senki fog tudni engem ebben a helyzetben itt tartani, még ha kétszeres a fizetés itt, mint otthon. Én Németországba jöttem dolgozni, hogy nem Afrikába vagy a Közel-Keletre.
Még a professzor is azt mondta nekünk, aki a tanszéket vezeti, hogy mennyire elszomorítja , hogy egy takarítónő 800 euróért takarított itt minden nap évekig, majd jön egy migráns fiatal férfi a folyosón, aki mindent csak ingyen szeretne és ha nem kapja meg, akkor dührohamot kap.
Ez nekem tényleg nem kell! De attól tartok, hogy ha hazatérek, egy bizonyos ponton túl ugyanaz lesz a Cseh Köztársaságban is. Ha a precíz németek nem tudják kezelni ezt, ott Csehországban teljes lenne a káosz. Senkinek fogalma nincs róla, aki nem került velük kapcsolatba, hogy milyen állatok ezek, főleg azok, akik Afrikából jöttek, és hogy a muszlimok hogyan bánnak a mi dolgozóinkkal, munkatársainkka l, a vallásuknak megfelelő ellátást követelve.
Mostanáig a helyi kórház személyzete még nem kapta el azokat a betegségeket, amiket a sok száz, meg száz napi ellátást kapott bevándorló hurcolt be magával, de ez csak idő kérdése.
Egy Rajna közeli kórházban a migránsok késekkel támadták meg a személyzetet, azért, mert egy 8 hónapos gyereket halál közeli állapotban adtak át, akit korábban 3 hónapig fél Európán keresztül vonszoltak, és a gyermek két nap alatt meghalt. Annak ellenére, hogy top ellátást kapott az egyik legjobb gyermekgyógyász ati klinikán Németországban.
Az orvost meg kellett műteni és két ápolónő az intenzív osztályon fekszik.
Senkit nem büntettek meg.
A helyi sajtóban tilos írni róla, így csak e-mailen keresztül tudunk az esetről.
Mi történt volna, hogy egy német szúrt volna meg egy orvost és az ápolókat a késsel?
Vagy ha ő öntötte volna saját szifilisszel-fe rtőzött vizeletét egy nővér arcába és így akarta volna őt a megfertőzni?
A minimum az lenne, hogy őt egyenesen a börtönbe vinnék, majd később a bíróság elé. Ezekkel az emberekkel – eddig semmi nem történt.
És ezért kérdezem, hogy most hol vannak mindazok, akik üdvözölték és fogadták őket a vasútállomásokon?
Otthon ülnek és várják, hogy még több vonat érkezzen és várják a pénzt a következő szereplésért, hogy statisztaként üdvözöljék a migránsokat az állomásokon.
Ha rajtam múlna, én felkérném ezeket az ujjongó fogadó üdvözlőket, hogy hozzák őket először ide, mint kísérőket, ide a kórház sürgősségi osztályára. Aztán betenném őket az egyik épületbe a bevándorlók közé, anélkül, hogy a fegyveres rendőrség és rendőrségi kutyák vigyáznának rájuk ott, és nem lenne orvosi segítség sem.
Mert egyébként ma Bajorországban minden kórházban csak a fegyveres rendőrség és rendőrségi kutyák tudják fenntartani a rendet.
Müncheni kórházban dolgozó orvosnő
Álságos és kétszínű az a levél, melynek helyt adott ez az oldal. Az ezt megfogalmazó személy hány szegénysorsú emberen segített? Hány hajléktaant fogadott be? Háyn éhezőnerk adott kenyeret? Szünet nélkül megy a hülyítésünk.
Azt javasolom, hogy jobban szűrje meg a szerkesztő a közreadott leveleit. Tegyük már világossá, hogy a keresztény nem egyenlő a hülyével! Jézus sem volt az, mi se legyünk azok.
A levlírónak pedig azt javasolom, hogy itthon, a saját hazájában (bár elképzelhező, hogy ez a fogalom számára értelmezhetetle n), vagyis Magyarországon kezdje el keresni azt, azokat, aki-akik rászorulnak a segítségre, és gyakorolja az irgalmasságot. adok egy irányt is:
lehet donor, ha ég a tettvágytól és segíteni akar egy haldoklón.
Kedves rokonaink, barátaink, ismerőseink és ismeretlenek!
A 21 éves lányunk, Eszter leukémiás, annak is egy különösen ritka és különösen súlyos típusában szenved. Gyógyulása esélyét csak egy őssejt-transzpl antáció tarthatja fenn, miközben a már lefuttatott adatbázis-elemz és azt mutatja, hogy nincs megfelelő donor a közel 30 millióból.
Az lehet donor:
aki egészséges, és egy korábbi véradás kapcsán már megállapították , hogy alkalmas lehet őssejt donornak, (akinek nem, az egyszer vért ad, másodszor meg mintát),
aki 18-45 éves kor között van,
aki nyilatkozatával vállalja, hogy kiválasztása esetén őssejtet (csontvelőt vagy perifériás vér őssejtet) ad a világ bármelyik táján élő, rászoruló beteg számára, fajra, nemre, vallásra, nemzetiségre való tekintet nélkül,
aki rendelkezik a megfelelő okmányokkal (személyi igazolvány, TAJ kártya, lakcímkártya).
Bővebben: http://www.ovsz.hu/csv/ossejt-donoroknak-szolo-informaciok
Az őssejtet vérből vagy csontvelőből nyerik ki. Ez a donor választásától függ.
Vérből úgy nyernek őssejtet, hogy a szervezetet őssejt-termelés re késztetik. Egy gyógyszert adnak be, ami influenzaszerű tüneteket vált ki, s beindítja a szükséges sejttermelést. Pár nap után a vér már levehető, amiből kiszűrik a szükséges őssejtet. Ez egy kb. 3 órás folyamat, és teljesen fájdalommentes.
Csontvelőből vétel azt jelenti, hogy helyi érzéstelenítéss el a tartófunkcióval nem bíró medencelapátba tűt szúrnak, s azon át vesznek ki sejteket. A biopszia tehát gyors eljárás (talán két perc), miközben egyszerű és biztonságos is. A mintavétel helyén enyhe fájdalom léphet fel az érzéstelenítő hatásának elmúltával, de ez sem tart tovább pár napnál.
Aki teheti, kérem, segítsen!
Fórikáné Csáki Orsolya
Főleg azt a pofátlanságot nem követném el, hogy a keresztényeket zsaroljam. Ez az aláírásgyűjtés simán az alvilág akciója.
pax
sz.f.m.
A rendszerváltozt atásban megosztott nemzet saját területünkön válna kisebbséggé nagyon rövid időn belül. Nem vagyunk alkalmas helyzetben. Mégis, hogy meg ne bántsak valakit is, javaslom, hogy az adakozó kedvüket szíveskedjenek a környezetükben fellelhető gyönge családok támogatására fordítani. Ahol rossz háztető, rongyos kerítés, öreg autó van, oda vigyék szíves adományaikat, így megvalósul minden jó, amit vágyakoznak kedves lelkükben. A kormány feladatait pedig hagyják a kormány eszközeivel kezelni. Én nagyon sajnálom azokat az idegenszívűeket , akik a többségi akaratban szolgáló kormány döntéseit tiltják, méltóságát fosztogatják. Saját hazájukat vesztegetik a jelen alkudozásban.
Nincs reményük.
A Magyar Korona és a Földje is szent.
A kormányunk pedig szent szolgálatban van.
Néhány lényeges Kérdés:
Nagy százalékban miért fiatal férfiak érkeznek családjuk nélkül?
Miért nem a gazdag Arab országokba menekülnek,hisz azok sokkal közelebb vannak.
Mi az oka annak, ha biztonságban vannak agresszívvá válnak?
Kellenek nekünk No Go Zónák?
Akik okozták az Arab tavaszt,nem nekik kéne a bevándorlást megszüntetni.
Miért akarják egyesek Europára kényszeríteni ezen teljesen más etikai normákkal rendelkező népeket.
Szinte az összes arab országban üldözik a keresztényeket. Soha sem volt ennyi keresztény vértanú.
Hölgyeim! Ez egyfajta háború ha nem vették volna észre. Itt az emberek a fegyverek.Ez ellen küzdött Malter Károly , Nagy Károly, Hunyadiak...
Csak a keresztény társadalomban van női egyenjogúság.Ez t érdemes észben tartani!
A Kormányunk nagyon helyesen jár el ebben az ügyben.Ha nem így tenne saját hazáját és az európai kereszténységet árulná el.
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy azok az emberek akik a terroristák miatt vesztették el gyermekeiket,fe leségüket,férjü ket,azaz a családjukat Őket az ilyen írások nem teszik boldoggá.
A cikk hozzászólásainak RSS-csatornája.