A homoszexuális házasság legalizálása után a rémálom folytatódik
Korábban már sokan figyelmeztettek arra, hogy a tradicionális család jogi újrafogalmazása és a melegházasság törvényesítése olyan folyamatot indíthat el, ahol nincs megállás. Jönnek az olyan kezdeményezések, amelyek korábban tabunak számítottak, ám az tény: a család fogalmának megváltoztatásáért folyó támadás újabb és újabb gátakat tör át. Poligámia, családon belüli kapcsolat (vérfertőzés) legalizálása.. már ezekért küzdenek:
„Ha a szerelem az szerelem, miért ne házasodhatna össze akár három férfi is?” – tette fel a kérdést Michael Brown amerikai keresztény rádiós műsorvezető, prédikátor és apologéta az után, hogy az év elején három férfi házasságot kötött Thaiföldön, és azonnal ők lettek az internet sztárjai. Brown Barack Obama 2013-as tweetjét idézte föl. Az amerikai elnök a Legfelsőbb Bíróságnak a házasság védelméről szóló törvényt felülbíráló döntését kommentálta a egy homoszexuális emblémával a Twitteren. Európai és amerikai családvédők szerint az egynemű párok házasságának engedélyezése csupán az első lépés a család és a házasság fogalmának újradefiniálása felé, hiszen ha a szerelem fogalmát arra használjuk, hogy az egyneműek házasságát legitimáljuk vele, mi akadálya lenne a fogalom kiterjesztésének újabb és újabb együttélési formákra?
Családon belül
A világszerte leggyorsabban növekvő nemzetközi hír- és véleményoldalak egyike, a többek között a CNN, a USA Today, a Huffington Post és az MSN partnereként működő Ozy.com arról írt, hogy kaliforniai szociológusok kezdeményezték a családon belüli szexuális kapcsolatok – köznyelven a vérfertőzés – legitimálását. A lap emlékeztet rá, hogy az elmúlt időszakban olyan, korábban tabunak számító témák váltak a hétköznapi beszéd részévé, mint például a szadomazochista szex, amire példa az, hogy a határokat folyamatosan tágító, ám ebben mindig követő és nem kezdeményező stratégiát választó Hollywood „bevállalta” A Szürke 50 árnyalata filmváltozatának elkészítését.
Az Ozy.com szerzője, Laura Secorun Palet szerint a családtagok közötti nemi érintkezésre sem szabad úgy tekinteni, mint amivel kapcsolatban ne lehetne megváltoztatni a közfelfogást. Példaként egy kaliforniai történetet említ: Melissa, egy jogi iroda huszonéves munkatársa „első látásra” beleszeret egy idősebb nőbe, Lisába. A házasság azonban nem jöhet létre köztük, de nem azért, mert azonos nemhez tartoznak (a San Franciscó-i bíróság 2012-ben alkotmányellenesnek mondta ki az egyneműek házasságának tilalmát annak ellenére [!], hogy azt 2008-ban népszavazáson erősítette meg Kalifornia lakossága), hanem azért, mert Lisa Melissa anyja. Ezért aztán ma még a nyugati parti liberálisok szemében is meghökkentő igény lenne Melissa és Lisa házassága. Ezen változtatna Palet és harcostársai, akik lebontanák azokat a falakat, amelyek még védik a családi életet a melegházasság területén történt gátszakadás után. Stratégiájuk hasonló a homoszexualitás legitimációjáért évtizedekkel ezelőtt megkezdett melegjogi küzdeleméhez, amelynek során a társadalmakat „csepegtetve áztatták el” a meleg életmódot átlagosként bemutató információkkal.
Palet Dr. Chauntelle Tibbals szociológust idézi cikkében, aki szerint a „vérfertőzéssel kapcsolatos társadalmi tabuk oldódni látszanak”. Tibbals elismeri, hogy a családon belüli szexuális kapcsolatokkal szemben erős az ellenállás, mert az emberek tartanak attól, hogy a rokonoktól származó utódok fogyatékossággal születhetnek. A modern felfogás szerint azonban – állítja a szociológus – ez a probléma megfelelő módszerekkel kezelhető, a szerelemnek pedig nem lehet korlátot szabni. A tudós az elfogadottság másik jelét abban látja, hogy a kutatásai szerint a vérfertőzés tavaly már a negyedik legkeresettebb kifejezés volt a Pornhub nevű tematikus (azaz pornográf) videómegosztón.
Hasonló véleményt fogalmazott meg a University of California kutatója, Debra Lieberman is: „Attól, hogy valamire ösztönösen azt mondjuk, hogy »fúj«, még nem helyes korlátozni olyan embereket, akik számára ez a dolog fontos a szabadságuk megéléséhez”. Lieberman szerint éppen a vérségi rokonok tudnak igazi párokat alkotni, hiszen genetikailag sokkal valószínűbb, hogy hasonló érdeklődésük, ízlésük, szokásaik vannak. Az amerikai érvek már Európában is hatnak: Németországban jogi szakértők kezdeményezték a vér szerinti testvérek közötti nemi kapcsolat dekriminalizálását. Az érvelés szerint a tradicionális házasság újradefiniálásával indokolatlanná válik, hogy „mesterségesen korlátozzanak” másfajta együttélési formákat.
Facebook: az lehetsz, aki akarsz
„A felhasználók kényelmesebben érzik majd magukat saját igazi énjükben, és ez számunkra prioritást élvez” – indokolta Simon Milner, a Facebook szóvivője a bejelentést, miszerint a Facebookon mostantól az eddig 71 előre megadott opció helyett már egy szabadon kitölthető rovat szerepel. Ha valaki nem tudott azonosulni az eddigi lehetőségekkel, most bármit beírhat, ráadásul egyszerre akár tízet is megjelölhet, és ez bármikor bármire meg is változtatható. (Érdekes módon, ha viszont egy orvos jelenti ki, hogy a nemi identitás döntés kérdése is, vagyis megváltoztatható, azt botrányosnak minősítik.)
A kapu tehát valóban tárva-nyitva, és számíthatunk rá, hogy a melegházasság legalizálása után a kampány folytatódik: olyan szexuális „önkifejezési módok” legitimálására, amelyekről egy-két nemzedékkel korábban hallani sem lehetett.
A gender-ideológia programja
„A gender-ideológia az ember nemi identitását kívánja függetlenné tenni teremtett adottságaitól, s teljes jogkörrel rábízni, hogy hetero-, homo- vagy éppen biszexuális kapcsolatban, kapcsolatokban akarja-e leélni az életét. Bármilyen döbbenetes, de az ebből fakadó következményeket, amelyek a családok jövőjét érintik, az ideológiát támogatók egyenesen kívánatosnak látják. A gender-ideológia szerint a férfi és a nő közötti testi különbségek csupán konstruált és ezért megváltoztatható valóságok; a homoszexualitás veleszületett és meg nem változtatható valóság; bátorítandó az ifjúkori szexuális élet és a nemi identitás megváltoztatása életünk során; a homoszexuális magatartást bűnnek nevező vagy a homoszexualitást levetkőzhető, illetve gyógyítható viselkedésnek tartó véleményeket diszkriminálni, esetleg tiltani kell.”
Hozzászólások
2015-06-26 · by Christianae
II. János Pál pápa 1981-ben a házasság és a család tanulmányozásáv al foglalkozó intézetet alapított. Az intézmény felállításával Carlo Caffarra atyát, későbbi bíborost bízta meg.
m40Caffarra bíboros a Voce di Padre Pio című folyóiratnak nyilatkozva elmondta, hogy mielőtt nekifogott a munkának, levelet írt az egykori fatimai látnok Lucia nővérnek.
„Bár nem vártam választ, mivel csak imáit kértem, néhány nap múlva hosszú levelet kaptam Lucia nővér aláírásával – ez a levél ma az intézet archívumában található –, amelyben ezt állt: Az Úr és a sátán birodalma közti végső összecsapás célpontja a család és a házasság lesz. Ne féljen – tette hozzá –, mert aki a házasság és a család szentségéért dolgozik, mindig szembenállással és különféle támadásokkal fog találkozni, mivel ez a sorsdöntő kérdés. Azzal zárta: de a Szűzanya már eltiporta a fejét.”
Caffarra hozzáteszi: „II. János Pállal beszélgetve is ugyanez jött elő, hogy ez a kulcskérdés, mert a teremtés tartópilléréről szól: a férfi és a nő, illetve a generációk kapcsolatáról. Ha a pillér megrendül, az egész épület összedől; ma ezt látjuk, hiszen itt tartunk, tudjuk. S ami Pio atya hiteles életrajzait olvasva megragad, az, hogy mennyire ügyelt ez az ember a házasság szentségére, a házastársak szentségére, olykor indokolt szigorral is.”
christianae.wordpress.com
A cikk hozzászólásainak RSS-csatornája.