Főmenü
Misszió
Rólunk
Ki olvas minket?
Oldalainkat 589 vendég és 0 tag böngészi
A kommunikáció 15 legfontosabb szabálya
1. A saját nevemben és nem a másikéban beszélni, az érzéseink titkolása nélkül. ”Tegnap megbántódtam, amikor…..és nem : „megbántottál.”
2. Senki nem képes a másik gondolataiban olvasni. Mondjuk el a saját vágyainkat és elvárásainkat.
3. Legyen világos a mondanivalónk. ”Van kedved kimozdulni?” Ha erre elutasító választ kapunk, kiábrándulunk, pedig a valóságban ez a kérdés a negatív válasznak is lehetőséget adott. Talán jobb lett volna azt mondani: „Örülnék, ha elmennénk valahova.”
4. Kerülni kell a kettős üzeneteket (például: neki látsz mosogatni, duzzogva, és amikor megkérdezik: mi van Veled?, azt válaszolod: semmi, semmi.)
5. Nem belevágni a másik szavába.
6. Nem célozgatni, gúnyolódni; hátsó gondolat és a másik nevetségessé tétele nélkül beszélni.
7. Ne hánytorgassuk fel a múltat.
8. Egyszerre egy dologról beszéljünk.
9. 5 másodpercet várni a válasszal.
10. Kerüljük el az abszolút állításokat (soha, mindig).
11. Lépjünk túl a másik negatív állításain, próbáljuk meg befogadni mondanivalója igazi üzenetét.
12. Lépjünk bele a másik helyzetébe, éljük a másikat.
13. Bizonyosodjunk meg, hogy jól megértett-e bennünket.
14. Mély és őszinte figyelemmel hallgatni a másikat, anélkül, hogy mindjárt a válaszra gondolnánk.
15. Tegyük félre az előítéleteinket (már ismerem, tudom, mit tett!), vagy a kész válaszainkat, inkább hallgassuk meg az indítékait.
(Szerző: Raimondo Scotto - levélben kaptam)