Főmenü
Misszió
Rólunk
Ki olvas minket?
Oldalainkat 632 vendég és 0 tag böngészi
Hatalmas üzletté vált Magyarországon a halloween
Egyre nagyobb üzlet a halloween Magyarországon. Az angolszász hagyomány a szupermarketek és diszkontáruházak forgalmát és bevételét is fellendíti. A növekvő népszerűség ellenére azonban valószínűleg továbbra is többen ünneplik november 1-jén a mindenszenteket hazánkban, és hagyományosan inkább az elvesztett szeretteiket látogatják az emberek.
Az ünnep nem csak a gyerekek körében népszerű, és a hagyomány túlnőtte a beöltözős bulikat és a tematikus zsúrokat is, amit bizonyít, hogy mára egész települések készülnek halloweeni programokkal október 31-re.
Az események között találunk tökfaragást, cukorkagyűjtést, beöltözést, de közös horrorfilmnézésre, élményfürdőzésre és tökös mulatságokra is jelentkezhetnek az érdeklődők ezen a napon. Kapnak az alkalmon a turisztikai központok és üdülőtelepülések is és ezreket csábító koncerteket, többnapos fesztiválokat szerveznek Budapesten kívül Lillafüreden, Győrben, Debrecenben, Zalakaroson, Tokajon és a Balaton környékén.
Az esemény a szupermarketek és diszkontáruházak forgalmát és bevételét is fellendíti. A SPAR Magyarország például arról számolt be lapunknak, hogy idén a vártnál kedvezőbben alakult a forgalmuk a halloweeni időszakban, és a bevételük esetében is hasonló a helyzet. Arról, hogyan alakult a statisztikájuk szerint az ünnep népszerűsége Magyarországon, Maczelka Márk, a cég kommunikációs vezetője azt írta, az utóbbi pár évben jelentős növekedést észleltek, és a jövőben is hasonló tendenciára számítanak.
De hol áll a halloween az olyan nagy ünnepek rangsorában, mint a karácsony, a húsvét és a Valentin-nap? Annak ellenére, hogy egyre többen ünneplik hazánkban, egyelőre még a nyomában sincs a karácsony vagy a húsvét népszerűségnek az angolszász hagyomány. Ugyanakkor a Valentin-nap forgalmát és bevételét már megközelítette a halloween.
Ezt megerősítették az egyik legnagyobb diszkontáruházlánc adatai is, ahol kiemelkedő forgalmat generált, és a vásárlói hajlandóságot is növelte az ünnep. Emellett az is bizonyossá vált, hogy az elmúlt tíz évben fokozatosan nőtt a dekorációt, jelmezt és egyéb kiegészítőt vásárló magyar fiatalok száma.
A vásárlók már szeptemberben elkezdtek készülődni az ünnepre. A legnépszerűbb termékek a szellem vagy tök formájú bögrék és a konyhai kiegészítők, valamint a dekorációk, de a halloween tematikájú fényfüzérek, a csontváz- és pókhálódekorok, illetve a kisebb kiegészítők is gyorsan fogynak – árulta el lapunknak diszkontáruház kommunikációs szakembere. Egyelőre azonban sokkal többen ünneplik november 1-jén a mindenszenteket hazánkban, és hagyományosan inkább az elvesztett szeretteiket látogatják az emberek.
(index.hu)