Fiatalok internetes kapcsolatai

Kategória: Cikkek, írások Megjelent: 2019. július 25. csütörtök

A 18 és 40 év közöttiek akkor is megmondják a véleményüket a közösségi oldalakon, ha azzal megbántanak vagy megaláznak másokat. A korosztály online ismerőseivel csak nagyon felszínes viszonyt ápol, 70%-ukat személyesen nem is ismeri, állítja a Lounge Group reprezentatív kutatása.

Minden 7. fiatalra jellemző, hogy vitába keveredik a közösségi oldalakon, többnyire anonim módon: a konfliktusokban a kommentelők  46%-a nem vállalja fel a személyes adatait.
A 18-40 éves korcsoportban minden ötödik személyt ért már zaklatás közösségi oldalon. Ez egy rendkívül magas arány, és a cyberbullying a fizikai inzultusnál mélyebb sebeket képes maga után hagyni. Sőt, mivel az internet a világ legnagyobb archívuma, tartósabbat is. Ezen az segíthet, ha a fiatalok tudatosabban osztják meg a tartalmakat, adataikat – mondta el Szabó Zsófia, a Lounge Group kutatási divízióvezetője. Az is kiderült, hogy minden negyedik válaszadó szókimondóbb online, mint a személyes beszélgetések során. Sokan vannak azonban, akik a közösségi médiában inkább mellőzik a kommentek írását az esetleges negatív következmények érdekében: ha hozzászólást írnak, általában egy szolgáltatást véleményeznek, nem pedig más emberekkel vitatkoznak.
A Facebookot a 18-40 évesek 90%-a naponta használja, viszont a válaszadók 70%-a nem ismeri személyesen minden online ismerősét. Az  Y generációnál több az élő kapcsolat, köztük kétszer annyian ismerik személyesen minden online ismerősüket, mint a Z generációhoz tartozók. A kutatásban részt vevők elmondása szerint, ahogy idősödtek, úgy erősödött bennük az igény, hogy  szelektálják az ismerőseiket és töröljék a már nem aktív kapcsolatokat.
A kutatásból az is kiderült, hogy minden második válaszadónak van lehetősége közösségi oldalakat látogatni a munkahelyén, ezt a 18-40 évesek 45%-a napi rendszerességgel meg is teszi. A munkahelyen történő social media oldalak böngészése a magasabban képzettek és a fővárosiak körében intenzívebb, azonban az Y-osok ötöde soha nem görgeti a hírfalat munkaidőben. A kollégákkal történő kapcsolattartás, ami akár a munkán túlra is kiterjed, a közösségi oldalakon a válaszadók felére – leginkább a Z generációra és az érettségizettekre – jellemző.
(velvet.hu)

You have no rights to post comments