hsz
nehéz igazan szeretni
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
mert szeretni csak azt lehet, aki engedi, hogy szeressék...
továbbá, aki sérült nem tud szeretni - hiszen elfogyott a bizalma....
ezért aztán előbb mindannyiunknak vissza kell szereznie a feltételek nélküli bizalmat, és minden új sérülés után újból és újból ez a feladtunk!
s akkor egy rövid válasz tőlem is Gezagizinek:
szerintem a Zsidók hite az IGAZ hit, és ez engem megrendít, bár csak filmekből szerezhettem némi támpontot: pl. Hegedűs a háztetőn. Irigylésre méltó az az életvitel, amit ott tapasztalhattam - szeretnék én is így hinni végre.
Tehát, ha a Zsidó vallás gyakorolja az igaz zsidó hitet, akkor remek, mert úgy célt érhetünk - akár együtt is, velünk keresztényekkel-no nem írtam semmi bántót vagy butát? mert nem akartam...
kicsit megkesett valasz
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
Vannak tovabbi kerdeseim! Kezdenem egy nulladikkal, mert itt van a dolgok gyokere erzesem szerint.
0. Onok szerint pontosan mit jelent a kivalasztott nep? Kerem irjanak peldakat, vagy utmutatast, hogy ennek miben milyen jelentosege van.
Mig en folyamatosan a zsido vallasrol beszelek, onok folyamatosan a zsido szarmazasu emberekrol beszelnek. Mig nekem burkoltan magyarazzak, hogy ne legyek zsidogyulolo, Onok ismetelgetik a zsido szarmazas fontossagat. Beadom a derekam, beszeljunk a szarmazasrol. (Itt is le kene tisztazni, hogy ki a zsido? Izrael 10 elveszett torzse benne van -e? Vagy csak a judeai zsdidok a zsidok? A kazarok, akik felvettek a zsido vallast nyilvan Onok szerint nem zsidok, hiszen Onok szerint a szarmazas szamit. Szerintem a szarmazas nem szamit, szerintem Jezus nem mondta soha, hogy szamit a szarmazas.)
> "mert Jézus zsidó a királyi családból"
> "Ezért szükséges a családfát ismerni és őrizni."
(Megint a fajelmelet, a szarmazas kerdese...)
Lehet, hogy Jezus tenyleg zsido volt, es lehet, hogy nem. Az a baj, hogy errol beszelunk egyaltalan! A baj gyokere nem az a kerdes, hogy Jezus zsido volt -e, hanem hogy Onok szerint ez a valasz fontos es meghatarozo. Az evangelium erre nem ad konkretan utmutatast (Jozsef nem verbeli apja Jezusnak, ez alap dolog, az Ujszovetseg egyertelmuen kimondja ezt, Maria csaladfajat nem ismerjuk). Jezus Galileaban, a gojok orszagaban (Ezsaias 9:1) nott fel (ez is teny). Ha zsido is volt (en nem zarom ki), o sosem utalt arra, hogy a zsidosaganak lenne jeletosege. Sot tanitvanyai kozott szamos nem zsido volt, valamint o sosem tett kulonbseget a nepek kozott. O volt az, aki a jo samaritanus peldajan eppen azt mutatta be, hogy nem az szamit, hogy valaki zsido, az szamit, hogy mennyire emberseges. Nem tudom, mibol gondoljak, hogy Jezus egyetertett azzal, hogy szarmazas alapjan jo dolog embereket besorolni.
> a zsidó vallás alapja keresztény hitünknek
Vajon Jezus erre tanitott minket? En nem gondolom. Onok raszabjak az uj foltot a regi ruhara. Jezus sosem ertett egyet a zsido vallasi vezetokkel, az egesz elete a zsido vallasi vezetokkel folytatott harcarol szol. Kerem, hogy egyszer olvassak el mondjuk Janos Evangeliumat egyben. Nem 2 soronkent, ahogy az az egyhazakban divatos, hanem szanjanak ra 2 orat, es olvassak el elejetol a vegeig. Mirol szol ez a tortenet? Mi a kapcsolat a regi torvenyek kepviseloje es Jezus kozott?
> A keresztény hit szerint a kinyilatkoztatás teljessége magában foglalja a teljes ószövetséget és teljes újszövetséget.
Ezt pontositanam arra, hogy a katolikus hit szerint. Onok szerint aki Jezust elfogadja megvaltonak es az Evangeliumokat elfogadja szent konyveknek, de az Oszovetseget elutasitja, az nem kereszteny? Ha igy van, akkor Onok szerint a kereszteny definicioja az a katolikus?
> Márpedig a testvérével nem viszálykodik az ember.
Onok folyamatosan ugy tesznek, mintha en zsidogyulolo lennek, vagy viszalykodnek, mikozben en csak kerdeseket teszek fel, es pedansan probaltam ezelott a faji kerdeseket kerulni. En nem gyulolom a zsidokat, de szerintem a nem megtert, zsido vallast koveto emberek (a kazarok is) tevednek, amikor a vallasukhoz ragaszkodnak. Ahogy szerintem Onok is tevednek, amikor szarmazas alapjan osztalyoznak embereket aszerint, hogy zsido vagy gojok -e, vagy amikor az Oszovetseget egyetemesen, az emberiseg szamara ervenyes szent konyvnek tartjak.
Biztos feltunt Onoknek is, hogy egyreszt a zsido vallastol elkanyarodtunk az Oszovetseghez, pedig a zsido vallas valtozott azota is. Biztos az is feltunk Onoknek is, hogy egyikuk se mondta ra egyertelmuen, hogy szeretetre buzdit.
Kedves sipi/Gyula!
Azzal, hogy valaki azt allitja, hogy valakik tevednek, es kerdez, nem ertem, hogy szithat gyulolkodest. Ha az en kerdeseim gyulolkodest szitanak a vallasok kozott, akkor a cikk onmaga is gyulolkodest szit. Az ervek utkoztetese evezredek ota resze az emberi kommunikacionak es ezen keresztul formalodnak az egyenisegeink. A vilagon az emberek klikkesednek es belyegeznek, ez pedig gyulolkodeshez vezet (Onok is igy tesznek, engem megbelyegeznek). Ennek a legjobb ellenszere a kommunikacio. En mint ember probalok Onokkel emberekkel kommunikalni, mert nem ertek egyet a velemenyukkel, ilyenkor szoktak ervek utkoztetesevel tanulni egymastol a vitapartnerek. Nem biztos, hogy egyetertesre jutnak, de a vita folyamataban is tanulhatnak. On ezt akarja tolem es onmagatol is megtagadni, nem ertem, ez mire jo.
Ha szeretnek a nyilvanossagtol elvonultan emailben folytatni a vitat, semmi akadalya, az email cimemet ismerik.
Udvozlettel,
gezagizi
Ki beszélt itt a zsidó származásról, vagy annak jelentőségéről?
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
Kedves Abel!
> Ki beszélt itt a zsidó származásról, vagy annak jelentőségéről?
A jelentiosegerol egy hozzaszolo:
Gunyits László és János Keresztelő szerint:
"a zsidó vallás alapja keresztény hitünknek, mert Jézus zsidó a királyi családból."
Szarmazasrol ugy altalaban:
Tamarin:
"A zsidók Isten kedvenc népe."
"Kérdezzen meg zsidó embert, hogy s mint a kérdésével kapcsolatosan!"
Sipi:
" Ez ugyanúgy igaz a zsidó - magyar, cigány, román, a sor tetszés szerint folytatható - nemzetiségű embertársainkra is. "
On szerint tevedek? Ha ez nem a szarmazasrol szol, akkor kirol?
Udvolettel,
gezagizi
az IGAZ hit
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
Kedves Judit!
Nem, nem irt semmi bantot, de megis szeretnek Onnel vitazni!
> szerintem a Zsidók hite az IGAZ hit
Szerintem az a hit, amire nem mondta ra eddig senki, hogy a szeretetre buzditana, nem lehet az igaz hit. On szerint a zsido vallas a szeretetre buzdit?
Szeretni egy kozossegen belul lehet ugy is, hogy az masok karara tortenik. Ha valaki a csaladjaert egy masik csaladot bant, az szeretetbol teszi, amit tesz, csak eppen a masik csaladdal szemben nem emberseges. Nem csak azt lehet szeretni, aki hagyja. "Bocsass meg nekik Atyam, mert nem tudjak, mit cselekszenek". Peldaul ezert merem en tiszta szivvel kijelenteni, hogy Jezus es az o tanitasai a
szeretetre buzditanak, es a szeretetrol szolnak.
Találkozás
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
Az ima-alkalom nem feltétlen jó, mert azok az elgondolt és tervezett rendben folynak le és imádságban... Az ember keveset tud beszélgetni. Még a lelki gyakorlatok sem mindig adnak alkalmas helyet a kötetlen beszélgetésre. Ezért én nagyon fájlalom, hogy a plébániai közösségek vagy vannak, vagy nincsenek. Önnek és minden gondolkodó embernek alapvető szükséglete a beszélgetés. Szeretettel gondolok arra a tanítómra, aki ezt a közösséget nekünk megnyitotta és gondozta. Úgy nevezték, hogy biblia olvasó kör, hetenként egyszer két óráig voltunk együtt, ahol első órában evangéliumi tanítás, második órában az egyház alapvető rendje a katekizmus volt a téma. Ezek mentén alkalmas tanítókkal lett módunk megbeszélni fontos dolgokat, nem kellett találgatnunk. Van alkalmas közösség. Meg kell keresni őket.
Szeretném, ha sikerülne. Üdvözlöm.
Valasz Juditnak
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
Kedves Judit!
> Bocs, ha megbántottalak
Nem, nem bantottal meg egyaltalan :-)) A tobbiek sem, kicsit sem. En csak probalok reagalni es utkoztetni az en velemenyemet masok velemenyevel. Igazabol nem tudtam, hogy ez egy katolikus oldal, engem a cikk hozott ide. A webcim alapjan lehetett volna akarmilyen oldal is (mert minden ember vagyik a szeretetre valamilyen szinten).
Bizony amit irsz a szuleteskor meghatarozott eletvonalrol, az igaz. Elcsepelt klise, hogy erre a tanitas a megoldas. De nem csak tananyag tanitasa, hanem emberseg tanitasa, ezert kene .
Jezus tanitasai szerintem tokeletesek. Egy kozossegben a viszonyok epulhetnek a szeretetre, vagy erore. Az erore epulo kozossegben az eros 5 szazaleknak jo, a 95 szazaleknak rossz. Ma amugy az egesz vilag igy van, az emberiseg jelentos resze ki van szipolyozva (nem akarok ebbe belemenni, de nyilvanvaloan az a gazdag, akinek nagy hadserege van). Jezus szerintem a szeretetet kepviseli, az oszovetsegi kultura viszont szerintem az erot keresi, es mint irtam, szerintem ma az ero kulturaja van hasznalatban. Nemcsak a vilagpolitikaban, a tarsadalom kisebb reszeiben is. Szerintem a jezusi kultura nagyon hianyzik ebbe a vilagba, mint egy falat kenyer :-) Sajnos a tisztan jezusi kulturanak meg csak szervezeti kepviselete sincs - csak nezd meg a Bibliaban az Evangeliumok es az egesz Biblia aranyat.
húúúú
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
Hahó, Gezagizi!
én is írtam ma, de nem érzem, hogy nekem is válaszoltál volna, bár sokszor úgy írsz, Önök.....
Bocs, ha megbántottalak, de én kicsit gondolkodás nélkül (mint egy nő) megérzésből szoktam leírni a bennem lévő érzéseket, és én csak ma olvastam soraidat, és valami megfogott... semmi kritika - rossz érzés nem volt bennem Veled és az általad leírtakkal kapcsolatban, egyszerűen jó volt leírni a témához egy-két sort.
De most úgy érzem én is kaptam egy címkét, -megkésett válasz- azonban gondosan végigolvasva a legutóbbi komment-et, csak általános alanyt találtam, azaz "önök így meg így vélekednek, önök azt állítják stb." - tehát akkor ezt rám is érted?
Pedig én nem írtam ilyenekről, azaz: - sem nem tartalak zsidó gyűlölőnek, mert nem is ismerlek, legfeljebb azt gondolhattam, talán a Te származásod zsidó, és rengeteg meg nem értést kell elfogadnod a világban....
de én éppenséggel nem állítottam, hogy a származás lenne a lényeg, hiszen azt nem mi választhatjuk meg, tehát nem tehetünk ellene semmit sem...
tehát, minek foglalkozzunk vele...
ez az én véleményem, de hát van egy kis bökkenő, az élet mást mond, hiszen mit is tapasztalok?
Hogy származásom miatt sok mindenben determinált vagyok, adottságaim adottak - jók és rosszak, ezek nem képezhetik előnyömet vagy hátrányomat az egyes élet helyzetekben, pedig sokszor megtapasztaljuk, ezek alapján érhetek el sok mindent az életben,
pl. nagyon fontos, hogy szép vagyok-e vagy csúnya arcú, taszítom-e az embereket a megjelenésemmel..
- nekem, kék a szemem, nem vagyok hajlamos a hízásra, 0-ás és negatív a vércsoportom, nagyon béketűrő vagyok, de nagyon gyakran aggódom, rossz a memóriám, ide-oda kapkodó vagyok és még hosszasan sorolhatnám...
lehetnek bennem a másik ember számára jó és rossz dolgok, amik a másik embert gátolják abban, hogy engem elfogadjanak, vagy éppen szerethetővé tesznek engem,
de a katolikus hit pont azt tanította meg nekem, hogy az embernek nem ezen tulajdonságok alapján kell szeretnie a másik embert, és főleg ne ítélje meg az embereket,csak úgy - valamiért,
pl. a származás, - még akkor sem, ha a más származású ember számára még annyira sem szimpatikus, hogy közömbösen elfogadja, hanem egyenesen hátrányos lehet,
mint pl. olyan emberekkel élni együtt, akiknek kis korukban a szüleik tanították meg, hogy lopni nem szégyen, sőt kell, mert különben nem jut nekik semmi, ez jár nekik, - de én, a meglopott, ettől csak szenvedek - mit tegyek? Elfogadjam, akkor megesznek...
Nem - megértettem, hogy valóban tudom őt szeretni, mint embert!!! - s akkor Ő is elfogad engem és meghallgat és talán megért, hiszen a lelkiismeret, nem csak egyesek ajándéka, az ott figyelmeztet belül, minden ember lelkében.
Magammal is vitatkozom, hiszen ez utóbbi gondolat- sor, már nem is a származásról szólt, hanem a nevelésről, - hiszen annak is csak kiszolgáltatott áldozatai vagyunk, ugye, nem mi kértük, hogy ebbe vagy abba a családba születhessük,
és igen csak meghatározó az otthoni légkör és nevelés abban, hogy milyen felnőttek lesznek egy gyermekből.
Gyermekként hányan sérülnek annyira, hogy már nem nyitottak a világ elfogadására,vagdalkoznak a szavakkal, kárpótlást akarnak, bosszút forralnak, pedig csak egyszerűen arra vágynak, hogy elfogadják, szeressék őket.
Ha nem értesz velem egyet, én nem gondolom, hogy gyűlölsz, - csak elfogadom, hogy más vagy, - ez a természetes, és nem is akarlak meggyőzni, hiszen én is más vagyok,
de vágyom arra, hogy magaddal Te is békében élhessél, ne kelljen arra gondolnod, hogy a fenti sok komment Téged megbánthat, megalázhat.
- Te sokkal nagyobb érték vagy az Isten szemében, mint hogy mi, ismeretlen emberek megítélhessünk, bánthassunk.
Se Sipi, se más, nem gondol Rólad rosszat, hisz nem is ismerünk, nincs jogunk úgy tenni, mintha nálunk lenne a tudás, s Te ki lennél rekesztve-
de ahogy legelső levelemben is jeleztem, szeretni, elfogadni csak akkor tudunk, ha ezt Te is szeretnéd...
no befejezem - és jó, hogy leírtad, amiket Te gondoltál fontosnak.
szia,
Judit
majdnem
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
Az utolsó bejegyzésem óta tett beírásokat majdnem töröltem - erősen gondolkodtam rajta, mert olyan kitételek olvashatók, amik ezt bőven megérnék. Végül nem tettem, több hozzászóló jószándéka miatt.
Viszont ezt a vitát meddőnek érzem, ezért kérem, hogy itt hagyjátok abba. Különben kénytelen leszek törölni. (Tudom, tudom, én vagyok a diktátor, meg minden, már sokszor megírták, kár erre karaktert pocsékolni, nem hat meg...)
Megértéseteket kérve, szeretettel: Gyula
Bucsu
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
Eljott a bucsu ideje. Koszonom Gyulanak a turelmet es mindenkinek a hozzaszolasat.
Janos 14
"Ne nyugtalankodjék a ti szívetek: higyjetek Istenben, és higyjetek én bennem. Az én Atyámnak házában sok lakóhely van; ha pedig nem volna, megmondtam volna néktek. Elmegyek, hogy helyet készítsek néktek. És ha majd elmegyek és helyet készítek néktek, ismét eljövök és magamhoz veszlek titeket; hogy a hol én vagyok, ti is ott legyetek. És hogy hová megyek én, tudjátok; az útat is tudjátok.
Monda néki Tamás: Uram, nem tudjuk hová mégy; mimódon tudhatjuk azért az útat?
Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam. Ha megismertetek volna engem, megismertétek volna az én Atyámat is; és mostantól fogva ismeritek õt, és láttátok õt. Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk az Atyát, és elég nékünk! Monda néki Jézus: Annyi idõ óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?"
Nehemiás
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
Köszönjük, Gyula!
Nap, mint nap kapunk ilyen pofonokat, még olyan oldalról is, ahonnan csak segítséget és támogatást kéne kapnunk. "... eljön az óra, amikor az, aki megöl titeket, azt hiszi, hogy szolgálatot tesz vele az Istennek" Jn 16,2
Áldjon meg az Úr!
Van miért imádkozni valóban
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
Kedves Gyula!
Ma meglátogattam anyukám barátnőjét, akinek a rokonságában pár évvel ezelőtt öngyilkos lett egy fiatalember. Azt hiszem 30 éves körüli lehetett. Szorgalmas, dolgos, ügyes volt itt Magyarországon is, de ő is vett fel kölcsönt, vett autóbuszt és azzal járt Németországba dolgozni. Aztán valami miatt az a munka megszűnt és nem tudta a kisbusz kölcsönt törleszteni.Öngyilkos lett. Szülei a mai napig törlesztik a kölcsönt, jóllehet a kisbuszt már visszaadták a lízingelő banknak.
Anyukám barátnője és persze a fiatalember szülei a mai napig nem tudtak megnyugodni. Sajnos a hitük is megrendült, persze korábban sem ápoltak túl erős kapcsolatot a templommal.
Azon gondolkodtam vajon hány ilyen eset lehet? Ki tudja? Isten egyedül. És vajon mondatnak-e a lelki üdvükért szentmisét a hozzátartozók?
Én anyukám barátnőjét mindig arra kérem, hogy imádkozzon sokat, amire nem szokott válaszolni. Most azt gondolom, hogy kellene azokért a szegény öngyilkosokért egy vagy több szentmisét felajánlani, akik sorsa megpecsételődött a pénz káprázatában...
pax
m.
Irjal Rogton Ha Tudtsz RE: Szeretetlang/Imanap
Kategória: hsz
Megjelent: 2014. január 22. szerda
+DJK+
A Jo Isten Aldjon Meg, Gyula!
Regota nem beszeltunk, Gyula - Angyi Neninel ismertunk meg mikor Regina novernel voltam latogatoban, es megalapitottad a Magyar Nemzeti Imanapot, es kerted, hogy segitsek a "hataron tul" imanapon, amit csinaltam azota ahogy tudtam. Angyi Neni kerte, hogy Punkosdon mondjam el nehany elmenyemet a Szeretetlangal a Szeretetlang Kongresszusnal, es majd a Nemzetkozi Kongresszusnal Montrealban (2004). Szeretnek beszelni/irni Veled olyan hamarosan ahogy lehett - ahogy a Jo Isten Akarja - Legyen Meg az O Szent Akarata. A Jo Isten ossze hozzott az emberekel akik fogjak terjeszteni a Szeretetlang uzeneteket Amerikaban (flameoflove.us) - csak December kozepe ota tortenik ez a kapcsolat. Szeretnek Veled errol beszelni, kozremukodni, ha igy Akarja a Jo Isten. Irjal vissza, es akkor Nezuk Meg, hogy Mit Akkar a Draga Jo Istennunk!
Keszulunk a Ima Napra!
Szeretettel Krisztusban,
In Cordibus Jesu et Mariae,
marika