Idén a Máltai Szeretetszolgálat javára várnak adományokat a közmédia „Jónak lenni jó!” kampányában

Kategória: Cikkek, írások Megjelent: 2017. november 14. kedd

Hatodik alkalommal rendezi meg a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) „Jónak lenni jó!” elnevezésű jótékonysági kampányát, amelynek kedvezményezettje ezúttal a Magyar Máltai Szeretetszolgálat.

Immár elmondható, hogy a közmédia hagyományt teremtett a „Jónak lenni jó!” kezdeményezéssel, és idén december 17-én ismét egész napos műsorfolyammal várja a felajánlásokat – mondta el a sajtótájékoztatón a Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. televíziós médiaszolgáltatási igazgatója.

Medveczky Balázs kiemelte annak fontosságát, hogy a szórakoztató, kulturális ismeretterjesztő vagy napi aktualitásokat közvetítő műsorok mellett a közmédia csatornáin hangsúlyos szerepet kapjon a társadalmi felelősségvállalás. A „Jónak lenni jó!” bizonyította, hogy képes a széles körű összefogás megteremtésére, sőt tavaly a Magyar Termék Nagydíjat is elnyerte. Megfigyelhető, hogy a felajánlott összegek nagysága is évről évre nőtt: 2012-ben 100 millió, tavaly pedig már 261 millió forint támogatás érkezett – számolt be az eredményekről Medveczky Balázs.

Siklósi Beatrix, az MTVA Nemzetiségi, Külhoni és Kiemelt Projektek Főszerkesztőségének vezetője hozzátette: a „Jónak lenni jó!” elindulásakor elsősorban a kispénzű emberek jelentkeztek segíteni, de mára a társadalom széles spektruma csatlakozott a jótékonysági kezdeményezéshez; a diaszpórában élő magyarságtól is egyre több felajánlás érkezik.

Nem is csak a segítség pénzben kifejezett összege, hanem annak szellemi és lelki értéke is fontos: éreztetni a törődést a rászorulókkal – emelte ki a főszerkesztő. Mint emlékeztetett, a kampányban ezért nemcsak pénzadományokat várnak, hanem olyanok jelentkezését is, akik a saját tudásukkal, figyelmükkel segítenék a rászorulókat.

Számos művész, sportoló, a hazai közélet kiválóságai csatlakoztak az akcióhoz, de az évek során sok nemzetközi híresség is részt vett a „Jónak lenni jó!” népszerűsítésében. Idén például A hegyi doktor című televíziós sorozat címszereplője, Hans Sigl egy általa aláírt orvosi köpenyt ajánlott fel, Rafael Nadal jelenlegi világelső teniszező pedig egy dedikált teniszütőt küld a kezdeményezés javára.

Siklósi Beatrix az MTI kérdésére elmondta: a következő hetekben a közmédia televíziós és rádiós csatornáin népszerűsítik az akciót, majd december 17-én egész napos műsorfolyam során várják a felajánlásokat, amelyeket a „Jónak lenni jó!” adományvonalán is meg lehet majd tenni.

Kozma Imre, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat elnöke emlékeztetett arra, hogy a „máltai szellemiség” több mint kilencszáz éves, a hit védelme és a rászorulók támogatása határozza meg 1099 óta. A Magyar Máltai Szeretetszolgálat több mint háromszáz programot működtet, a szervezet tevékenységének főbb súlypontjai az esélyteremtő programok, a mozgássérültek segítése és az életmentés – tette hozzá.

Győri-Dani Lajos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke hozzátette: szolgálatuk csaknem harminc éve az emberek jó cselekedeteiből építkezik, most pedig a közmédia jóvoltából újabb lehetőséget kapnak, hogy megmutassák: jónak lenni jó. A szeretetszolgálat mindenféle segítséget szívesen fogad; a jelentkezők pénzzel, tárgyi felajánlásokkal vagy munkával egyaránt segíthetik a máltaiak küldetését – hangsúlyozta Győri-Dani Lajos.

Forrás és fotó: MTI

Magyar Kurír

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés