Élő adás a szobából 143: Isten békéjéről
- a rövid előadás után pedig imádkozunk mindannyiunkért...
A kamera előtt: Sipos Gyula Levélcím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. honlap: szeretetfoldje.hu
Munkánkat támogatni lehet a Szeretet Földje Közhasznú Alapítványon keresztül, számlaszáma: 10700268-04975106-51100005
Akik hittek neki és akik nem
"Mert eljött hozzátok János az igazságosság útján járva, és ti nem hittetek neki, a vámosok és utcanők viszont hittek neki." (Mt 21,28–32)
Bizony, mindannyiunknak szükségünk van a megtérésre...
Az ítélkező lelkülettől szabadíts meg minket Urunk! Ámen. (S)
---
Ingyenes mobiltelefonos app. letöltése: http://szeretetfoldje.hu/index.php/hirek-esemenyek/11749-elkeszult
Díjat alapítottak Jane Goodall tiszteletére
Jane Goodall tiszteletére, a földi élet védelmezői számára létrehozott díjat alapítottak – számol be a The Guardian. Az elismerést a Sir Brian May, a Queen gitárosának társalapításával elindított tudományos, zenei és művészeti fesztivál adja át.
Anselm Grün: Istenünk karácsonyi álma
Anselm Grün bencés szerzetes, teológus, lelki író tanulmányában leszögezi: „Istennek van egy álma az emberről. Ezt az álmot mindenkiről személyre szólóan újraálmodja – nekünk pedig az a feladatunk, hogy láthatóvá tegyük Isten álmát. Jézus Krisztusban Isten álma a legtökéletesebben felragyogott, valósággá vált. Ha rátekintünk, bennünk is egyre fényesebb lesz a kép, amelyet Isten rólunk álmodott.”
Evangelizációs levelek - Szeretet földje
Kedves Barátom!
Az Isten jó!
Ez a legfontosabb tudnivaló - legalábbis Jézus Krisztus életének tanúságtétele szerint. A Szentírásban azt olvassuk, hogy Isten szeretetből és örömmel teremtette a világot és benne minden létezőt, és azt mondta rá, hogy ez jó. Az ember teremtése után pedig:
Szent dolgok és a disznók
A Hegyi beszéd utolsó tanításai közé ékelődik be egy különálló Jézus-mondás, (logion), amit a tanítványok emlékezete megőrzött, Máté apostol pedig beillesztett az ítélkezésről szóló szavak és a kérő imára való buzdítás közé. Furcsának tűnhet itt ez a mondat, de mégsem pusztán átvezetés, hanem egy nagyon lényeges dologra mutat rá.
A rózsafüzér titkai, szentírási idézetekkel, 20/14
Fájdalmas rózsafüzér 4. titok: Aki érettünk a keresztet hordozta
"Amint kifelé vonultak, találkoztak egy Simon nevű cirenei emberrel. Ezt kényszerítették, hogy vigye a keresztet. Fölértek arra a helyre, amelynek Golgota, vagyis Koponyák helye volt a neve. Itt epével kevert bort adtak neki inni, de amikor megízlelte, nem akarta meginni." (Mt 27,32-34)
Újabb magyar érmek az olimpián - röviden
Harmadik lett és így bronzérmet szerzett a sportlövő Major Veronika, Milák Kristóf pedig aranyérmet nyert százméteres pillangó úszásban.
A következő időszak programjaiból
Előadás, lelki nap, gyógyító összejövetel, alkotóhét, kirándulás... a következő időszak programjaiból, a heti rendszeres alkalmainkon túl:
Szeretet történet: egy kislány története
Egy kislányt kimentettek a leningrádi blokád alatt. Lenocska volt a neve. Olyan kicsi volt és olyan kimerült, hogy elfelejtette a vezetéknevét. Elvesztette az egész családját : a szüleit, a nagymamáját, a bátyját. Egy különleges csoport talált rá a szörnyű téli lezárás alatt. Lakásról lakásra jártak, olyan gyerekeket keresve, akiknek a szülei meghaltak. Így fedezték fel Lenocskát és magukkal vitték. A lányka nem akart enni. Az ágyon feküdt, vagy a tűzhely melletti székben ült. És nem beszélt. Azt hitték, Lenocska meg fog halni. A kiürítés során már sok gyermek meghalt.
Jézus, a „marginális zsidó”
A Vigilia folyóirat 2025. júniusi számában olvasható egy részlet John P. Meier: Egy marginális zsidó című ötkötetes művéből. Gájer László írt a szöveghez egy bevezető ismertetőt, amiben ezt olvashatjuk: „Jézus az akkori Római Birodalom perifériáján, egy marginális országban tevékenykedett. De Izraelben sem a centrum, Jeruzsálem volt működésének kitüntetett helye, hanem leginkább a periferikus Galilea, ahol egyes kultúrák sokkal inkább találkoztak, mint a fővárosban. Jézus egy periferikus kultúra perifériáján megszólaló periferikus tanító, egy, a meglévő nagy rabbicsoportokhoz nem tartozó marginális rabbi volt. Egy marginális zsidó.” Ezek után tegyük fel a kérdést: miért akarta Isten, hogy Fia ilyen marginális helyzetbe szülessen és éljen?
