A kommunikáció 15 legfontosabb szabálya

Kategória: Cikkek, írások Megjelent: 2014. március 22. szombat

1. A saját nevemben és nem a másikéban beszélni, az érzéseink titkolása nélkül. ”Tegnap megbántódtam, amikor…..és nem : „megbántottál.”

2. Senki nem képes a másik gondolataiban olvasni. Mondjuk el a saját vágyainkat és elvárásainkat.

3. Legyen világos a mondanivalónk. ”Van kedved kimozdulni?” Ha erre elutasító választ kapunk, kiábrándulunk, pedig a valóságban ez a kérdés a negatív válasznak is lehetőséget adott. Talán jobb lett volna azt mondani: „Örülnék, ha elmennénk valahova.”

4. Kerülni kell a kettős üzeneteket (például: neki látsz mosogatni, duzzogva, és amikor megkérdezik: mi van Veled?, azt válaszolod: semmi, semmi.)

5. Nem belevágni a másik szavába.

6. Nem célozgatni, gúnyolódni; hátsó gondolat és a másik nevetségessé tétele nélkül beszélni.

7. Ne hánytorgassuk fel a múltat.

8. Egyszerre egy dologról beszéljünk.

9. 5 másodpercet várni a válasszal.

10. Kerüljük el az abszolút állításokat (soha, mindig).

11. Lépjünk túl a másik negatív állításain, próbáljuk meg befogadni mondanivalója igazi üzenetét.

12. Lépjünk bele a másik helyzetébe, éljük a másikat.

13. Bizonyosodjunk meg, hogy jól megértett-e bennünket.

14. Mély és őszinte figyelemmel hallgatni a másikat, anélkül, hogy mindjárt a válaszra gondolnánk.

15. Tegyük félre az előítéleteinket (már ismerem, tudom, mit tett!), vagy a kész válaszainkat, inkább hallgassuk meg az indítékait.

(Szerző: Raimondo Scotto - levélben kaptam)

Szóljon hozzá!


Biztonsági kód
Frissítés